Ontdek Kroatië

Ontdek Kroatië
eilandhoppen Kroatië

donderdag 8 november 2012

Don't spoil the party


Mijn gedachten gaan terug nu ik als event manager de Bitterballenborrel in Groningen ga organiseren en ik vanmorgen de ‘0344 samen koffie’ bezocht .
Ik heb vaker een evenement georganiseerd,  ik heb ook regelmatig meegeholpen met de organisatie hiervan, en………… ik ben ook bezoeker geweest . Wat mij niet is ontgaan is het grote aantal no-shows: mensen die zich wel aanmelden, maar daarna niet komen opdagen.
Persoonlijk vind ik dit nogal onbeschoft: Je maakt toch ook geen afspraak om bij vrienden op visite te gaan om dan op het laatste moment te beslissen om toch maar onderuit gezakt op de bank naar DWDD te gaan kijken?
Schijnbaar is de grens van betamelijkheid voor evenementen aan het opschuiven. En dat geldt dan vooral voor de gratis evenementen, want als we moeten betalen dan willen we als echte Hollander natuurlijk wel waar voor ons geld.
Maar gratis evenementen zijn voor de organisator  even duur als betaalde, alleen worden die kosten gedragen door  de sponsors.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de hapjes die je zo vaak rond ziet gaan, of ingrediënten die worden ingekocht wanneer er sprake is van volledig verzorgde lunches of diners. En als we dat niet opmaken omdat pakweg een kwart van de deelnemers niet komt opdagen, dan moet het niet alleen betaald worden maar erger, het verdwijnt meestal Linea recta  de afvalcontainer in, besef wel, voedsel zo moeten weggooien is een verspilling in meervoud. Het is dus heel vervelend voor de organisatoren dat dit optreedt en onbeleefd van de deelnemers die geen deelnemer blijken te zijn.

Check this video en………………..

“Don’t spoil the party”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.