Ontdek Kroatië

Ontdek Kroatië
eilandhoppen Kroatië

vrijdag 28 februari 2014

Mijn ontmoeting met beren

Bijna 2 jaar geleden was ik op uitnodiging in Kroatië om weer mooie nieuwe bestemmingen en accommodaties toe te voegen aan het programma van Puur Kroatië. Ik was te gast in het plaatsje Fuzine in de streek Gorski Kotar. Deze regio staat bekend om zijn populatie beren die er in alle rust leven. De beren zijn het gezelschap van de mensen hier enigszins gewend. Soms voelen zij zich zo thuis dat zij de vrijheid nemen om hier en daar flink huis te houden in de moestuinen van de Kroaten die in deze regio wonen. Samen met Andrej en zijn vrouw Tanja was ik op visite bij de tante van Andrej. Zij lieten mij hun moestuin zien en ja ik was getuige van het feit dat de beren wel weer zin hadden in de aardbeien die er werden verbouwd. De volgende dag had Andrej voor mij geregeld dat ik mee mocht met de boswachter. Hij kent de beren die in deze regio leven en de beren kennen hem en weten ook precies wanneer hij langs komt met wat lekkernijen. Mijn ontmoeting ook hier was er één om nooit meer te vergeten. Dit jaar boekten wij veel autorondreizen, ook naar Gorski Kotar, we hebben onze klanten tips meegegeven over oa. het spotten van deze beren. En leuk was het, nadien de mailtjes en telefoontjes dat ook zij de beren van Gorski Kotar hebben mogen ontmoeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.